rondje Hamburg en op naar Denemarken

2 juli 2022 - Hamburg, Duitsland

In de nacht rond 1.00 uur wordt pappa wakker en is het even zoeken naar licht om de toilet te vinden. We zijn alle drie wakker en met vereende krachten lukt het en na een plasje duiken we er weer snel in. Rond 5.30 is er even een 2e plasronde. Pappa heeft wat hoofdpijn dus maar op zoek naar paracetamollen. We zijn eigenlijk best wakker en bedenken even of we misschien al eerder op pad gaan. Alvast even thee gezet in de thermoskan.  Maar er toch nog even ingedoken. de één gedommeld de anderen echt nog even geslapen maar om 7.30 vinden we het welletjes en gaan we ontbijten. Toch heerlijk dat je alles bij de hand hebt. Een lekker bordje cruesli met fruit en een kopje thee. Nog even een poging tot een toilet bezoek, die zou er volgens de gids moeten zijn, maar dat is alleen tijdens openingstijden van het museum. Dus de eigen poepdoos aan boord deed goede diensten. Nog een snelle kiek van de kilometerstand en om 8.30 starten we de motor.

kilometerstand dag 2

via Bremen naar Hamburg gaat de reis. Wel druk op de weg, maar het rijdt best goed door. En voor we het beseffen rijden we lang de havens van Hamburg zonder een file te hebben gehad. Wat een mazzel. En omdat de chauffeur elke 2 uur toch echt even achter het stuur vandaan moet, is de eerste TANK&RAST na Hamburg Holmmoor Ost de plek waar we een welverdiende koffie genieten. Dat hadden we vanmorgen bij de start alleen maar kunnen dromen dat we al zo ver zouden zijn. Eerst even plassen, want dan kunnen we de toiletticket gelijk weer benutten bij de koffiebestelling. De Starbucks koffie gaat er goed in en we genieten van een heerlijk bosbessen muffin en frambozen/citroen muffin.