Eindelijk weer op de fiets

18 juli 2022 - Bleckede, Duitsland

Als we opstaan is het heerlijk zonnig. En ook al weten we dat het de komende dagen warm gaat worden genieten we nu van ons ontbijtje in de zon. En dan op pad voor en aangeklede koffie in Blackede.  Het begint al best war te worden, maar op de fiets is er een heerlijk rijwindje en genieten we van de rit. Blackede is een mooi stadje met nog veel vakwerkhuizen.  E gelukkig ook een mooie bakkerij waar we een heerlijke koffie en natuurlijk lekkere Kuche erbij.

Als we terug fietsen komen we langs een lief kerkje, en dat kunnen we natuurlijk niet passeren zonder er even in te kijken.  Als we terugfietsen merken we dat de temperatuur al pittig stijgt en zijn we blij dat we weer op de camping zijn. Zitten in de schaduw met een boek en nog een broodje smikkelen is een goed tijdverdrijf. Er is een zwembad op de camping dat is natuurlijk wel aan pappa besteed. Dus de zwembroek wordt opgezocht en op naar de bad. Als ik vraag of hij weet waar het is, zegt hij: " ja hoor, ik ben er gisteren langs gelopen" en gaat op pad. Ada vertrouwd het niet helemaal en gaat na een minuut of tie toch even kijken of hij het gevonden heeft. Als ze terug komt heeft ze geen Arie bij het zwembad gezien, maar ook niet op de weg er naar toe. Benieuwd waar hij dan naar toe is. Na een half uurtje komt hij terug en blijkt dat hij de halve camping rondgelopen is en het her en der gevraagd heeft. Uiteindelijk wel het bad gevonden. Alleen blijkt het een pierenbadje te zijn, dus echt zwemmen zat er niet in. Wel erin opgefrist alleen deed de douche om af te douchen het niet bij het zwembad. Maar aangezien we een waterslang in de camper hebben en een kraan op het veldje is dat snel verholpen. En kan hij nog even lekker afdouchen. Dat frist lekker op.

Omdat we gisteren in het restaurant gegeten hebben, is de maaltijd doorgeschoven. Met de warmte is koken geen pretje in de camper, maar met een frisse maaltijdsalade en een broodje hebben we toch een lekker hapje.

Na het eten ben ik nog even naar de rivier gefietst. De zon was al aardig gezakt en heerlijk even met de voeten door het water gelopen. We hopen dat de nacht een beetje zal afkoelen. En na een opfrisdouche en nog even lezen buiten is er weer een dag voorbij.

1. Jan blokland:
    27 juli 2022
    klinkt nog steeds goed. lekker hoor om zo rond te rijden in een camper.