de laatste vakantieweek

17 juli 2022 - Bleckede, Duitsland

Jullie hebben nog wat verhalen tegoed van ons. De laatste camping in Denemarken had nauwelijks bereik waardoor het dagelijkse verhaal niet ging lukken. En als je dan uit het ritme bent, rijgen de dagen zich snel aaneen en ben je zo een week verder. Wij zijn ondertussen al weer een paar dagen thuis en genieten na van een heerlijke vakantie.  Ik ga proberen om de laatste vakantiedagen nog in beeld te brengen.

Zondag 17 juli wordt de eerste reisdag van de terugreis. Na rustig in de zon ontbeten te hebben camper weer reisklaar gemaakt en op pad. We hebben de tijd aan ons zelf en genieten nog een laatste keer van de mooie uitzichten als we langs de oostkust naar het zuiden rijden. In Haderslev besteden we onze laatste kronen in de supermarkt. En dan is het echt kilometers maken over de snelweg. Eigenlijk voor het eerst dat we in Denemarken op de snelweg zitten. Als we de Duitse grens gepasseerd zijn is het, ondanks de zondag, erg druk op de weg. Zeker het verkeer richting Denemarken is bijna alleen maar caravans en campers. De routeplanner geeft als advies om via Hamburg te rijden, maar met al dit verkeer op de weg zijn we bang voor veel file daar. We besluiten om bij Neumunster de 7 te verlaten en via de 205 door te steken naar Bad Segeberg en daar de 21 op te gaan.  Onderweg een koffie en plaspauze hoort erbij. Al vinden we niet echt een mooie Rastette lukt het wel om een goede koffie te scoren. Er zijn wel enkele omleidingen op de route omdat sommige wegen door werkzaamheden zijn afgesloten. Voor de lunch hebben we nog een lekker gerookt visje op brood. Makkelijk en super lekker.

Het is best een lange dag rijden en we zijn blij als we eindelijk de camping in Blackede bereiken. We hebben een mooi plekje onder de bomen en vlak bij het sanitair. Allemaal moe en gaar van de reis zoeken we een rustig plekje met een boek. Op de camping is een restaurant en we besluiten om daar een hapje te eten. Na het eten hoeven we dit keer dus ook niet de afwas te doen.

Het plan voor maandag is om een stukje te gaan fietsen langs de Elbe. En om een beetje de route te verkennen en even te bewegen ga ik nog een avondrondje fietsen naar het stadje Blackede. Het is een mooie routen van ongeveer 8 km over mooie fietspaden. Zeker een route die pappa kan fietsen. Terug op de camping nog een kopje thee en dan lekker slapen.

1. Wim Appelman:
    27 juli 2022
    Een mooie laatste etappe. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.