Waar gaan we naar toe?

2 juli 2022 - Ballum, Denemarken

Tijdens de lunch ook een telefoontje naar een camping aan de Deense westkust gedaan, met de vraag of we daar voor een paar nachtjes terecht kunnen. En ja, ze hebben plek. Het nieuwe reisdoel wordt Ballum, Denemarken. Het nieuwe doel ingevoerd in de routeplanner en we gaan weer op pad. We dachten dat we de snelweg op zouden gaan, maar de planner leid ons gelijk richting de westkust via de Haubstrasse 199. Dan naar het noorden over de 5 en we passeren de grens met Denemarken net voor Saed. Toch leuk om zo via de binnenwegen het land in te rijden. We komen langs Tonder en rijden verder over de 11 richting Ribe. Bij Solsted gaan we dan echt naar de kust. We moeten zelfs even wachten voor het spoor. En dan zien we de zee opdoemen. Met nog 7 km te rijden naar onze bestemming voor vandaag staat er een schattig kerkje. De camper geparkeerd en even een rondje om de kerk gelopen.

en de treinkerkje van Hjerpsted

Hjerpsted Kirke

De laatste kilometers voor vandaag zitten erop als we de camping oprijden. Wat een mooi plekje en we kunnen zelfs Nederlands praten aan de receptie. Het laatste klusje voor vandaag is alles installeren. Stroom eraan, stoelen buiten, tafel erbij en luifel uit. Thee gezet en genieten maar. Een heerlijke temperatuur en een windje erbij maken het aangenaam vertoeven. En met de beentjes omhoog gaan de oogjes even toe voor een welverdiend middagdutje. Hij doet het toch maar weer die pa.

Lekker met een boekje in de zon of onder de luifel is het goed toeven. Wat hebben we al veel gedaan en we zijn amper 24 uur onderweg.
Tegen 18 uur maar eens in de koelkast gesnuffeld en de meegebrachte soep en nasi opgewarmd. Een makkelijke maaltijd die ook nog eens lekker smaakt. Pappa en Ada aan de vaat en daarna een heerlijk kopje koffie en voor pappa een glaasje karnemelk. Het is nog zo lekker buiten dat ik nog niet achter de laptop wil voor het blog, maar eerst nog een poosje aan het houtsnijden ga. Pappa is best moe, maar wat wil je ook na zo'n dag, en hij kruipt om 21.30 in zijn mandje. Ada en ik zitten nog een poosje buiten, maar tegen 22.00 uur wordt het fris en gaan we naar binnen. Ada met een boek en ik nu toch echt maar het blog bijwerken.

Dat is weer helemaal bij nu, dus voor nu weltrusten en benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

Nasi met een sate-tjeGezellig aan de afwas op de camping.lekker even snijden aan een lepeltje, lang niet gedaan.

1. Benjamin:
    3 juli 2022
    Lekker hoor jongens!! Geniet ervan, groeten van ons.
  2. Wim Appelman:
    3 juli 2022