zondagsrust

3 juli 2022 - Ballum, Denemarken

gelukkig heeft pappa het idee om naar de kerk te gaan vandaag laten varen. 9 uur in de kerk zijn was toch iets te vroeg. Allemaal goed geslapen vannacht. En dit keer gelukkig wel met CPAP aan. Rond half negen stapte pap zijn bed uit en dat betekende dat ik ook uit mn nestje moest zodat hij de deur uit kon.

Pappa en Ada zijn lekker gaan badderen en ik heb rustig een ontbijtje gemaakt. Geen grootse plannen voor vandaag maar een stukje fietsen in de buurt. Het eiland Romo ligt wel vlak bij maar dat is nog altijd 20 km heen en 20 km terug. Dat is te hoog gegrepen. Eerst de afwas en een lekker kopje koffie in alle rust bij de camper. Dan de fietsen er af en uit de garage. Het is best frisjes dus ook een jasje mee. En dan op pad.

een echt zondags ontbijtje

Het is hier wel redelijk op fietsers ingesteld, al moet je toch vaak ook wel stukken langs de hoofdwegen fietsen zonder dat er een fietspad is. Daarom wat achteraf weggetjes gezocht. Via het plaatsje Ballum zien we een pad naar het natuurgebied en daar rijden we toch maar even richting zee. Een mooi zicht op het eiland Romo en ook Sylt, het Duitse waddeneiland er naast is goed te zien. Er staat zelfs een verrekijker. Het is eb en je ziet echt een groot gebied wat bijna droog valt.

zicht op Romo

Dan weer op de pedalen en we rijden onder de dijk langs richting de sluis van Ballum. Het gebied wordt daar ook begraasd door vee, dus moeten we af en toe een wildrooster over. Die zijn hier iets minder makkelijk dan in Nederland. Maar met vereende krachten lukt het ons goed. Bij de sluis naar boven gewandeld en ook daar een mooi zicht op het water. Lekker even op het bankje om ons heen zitten kijken. En dan op naar de koffie of misschien wel lunch. Het is tenslotte bijna 15.00 uur. Er ligt een oude herberg langs de weg bij de sluis. En ze zijn gelukkig open. Ons Deens is echt nog niet zo goed, maar het lukt om te bestellen. Altijd een verrassing wat er dan op tafel komt. voor Ada en mij smorrenbrod met garnalen rosbief en haring en voor pappa een omelet met spek en smorrenbrod.

3 juli suzan (16)Een omeleTJE

mmmmmmmmmmmmmmm

Dat gaat er goed in. Lekker smikkelen en smullen. Het is even slikken die rekening, want het is echt niet goedkoop in Denemarken. Maar het was heerlijk en dat is het belangrijkste.

Dan via een andere weg weer richting de camping. Toch weer zo'n 20 km in de benen als we weer op de camping komen. Dus snel een bakkie thee gezet en lekker met de benen om hoog. Het is best een fris windje, dus wel even de lange broek en een trui aan. Ik heb lekker aan een lepeltje zitten snijden en na een uurtje is hij af. Pappa is weer wakker en de zon begint er weer door te komen, dus ook Ada komt weer naar buiten. En met een lekker kopje koffie is het genieten in het avondzonnetje.

Ineens bedenken we dat vanavond de Nederlander Rijthoven tegen Djokovic moet spelen op Wimbledon. Het is even uitzoeken, maar het lukt om de wedstrijd op beeld te krijgen. Al is het pappa te laat en duikt hij zijn mandje in. Ik ga nog even fietsen naar de zee om te kijken of de zonsondergang een beetje mooi is vast te leggen.
Als ik terug kom heeft Ada alweer een lekker kopje thee. Foto's van de camera afhalen en de dag de revu laten passeren op het blog. Even een kort buitje, maar nu toch nog droog even naar het toilet en tanden poetsen en dan lekker slapen.

3 juli zonsondergang Suzan

1. Jan blokland:
    6 juli 2022
    Jullie genieten. Leuk om te lezen.
    Groet Jan en Janneke