Op naar camping nr 3 in Denemarken

8 juli 2022 - Nørre Snede, Denemarken

We beginnen het ritme te krijgen. Ik m'n Bed omhoog, Pappa naar de douche, Ada en ik aankleden en actie voor het ontbijt. Ada heerlijk fruit schoongemaakt. Het is buiten weer miezerig, dus binnen ontbeten. Fruitje met yoghurt en cruesli blijft een heerlijke start van de dag. Dan de stoelen en tafel in de garage Camper iets naar voren om de fietsen er weer achterop te kunnen zetten. Fietsen laden en dan op pad. Gisteren hadden we bij het koffiedrinken al afgerekend dus hoefde we dat niet meer te doen. De route gaat vandaag eerst richting Hvide Sande. We zijn aan de vroege kant om de oude boerderij van Abeline te bezoeken dus rijden door richting het dorpje en er voorbij naar de vuurtoren.

8 juli Pappa

Die kan je helemaal beklimmen, maar dat is iets te gortig. Dus kijken we er van een afstandje naar. Op de heenweg hebben we in het dorpje veel visrokerijen gezien en daar gaan we naar op zoek om een lekker visje mee te nemen voor de lunch.
we treffen een super mooie viswinkel en nemen 2 gerookte makreelfiletje mee.

8 juli ada (4)8 juli ada (2)

Dan gaan zakken we terug naar Abelines Gaard. Dit is een hoeve gebouwd in 1854. Zeker 159 jaar was de hoeve in het bezit van dezelfde familie Abeline was in 1904 weduwe geworden, maar heeft tot haar dood in 1957 het boerenbedrijf samen met haar 5 kinderen gerund. Er is gedurende die hele periode nauwelijks iets veranderd aan de hoeve. Nu is het een museum waarin je een beeld kan krijgen hoe men leefde op Holmsland Klit. Leuk om doorheen te lopen en te bedenken hoe het leven geweest zou zijn.

8 juli ada (1)8 juli ada (3)8 juli Suzan (2)

Terug bij de camper maken we eerst een lekker kopje koffie, voordat we de reis verder naar het oosten gaan maken. de lucht begint op te klaren en er verschijnt een zonnetje. We rijden terug naar het zuiden via nym, Bork richting Skjern. Onderweg houden we onze ogen open voor een bakker. Tot Skjern komen we die niet tegen, dus daar het centrum in voor een lekker broodje bij de vis. Het is even zoeken naar een parkeerplaats, maar dan bij de bakker een heerlijk stevig smorrebrod gekocht. Ook nog even verder in het centrum rondgewandeld en Ada en ik leven ons uit in een kledingwinkel, Ada 2 truien en ik 2 blousjes.

Dan gaan we verder richting het oosten en zoeken een plekje om te lunchen. Even van de hoofdweg af vinden we een rustig straatje en daar gesmuld van de heerlijke vis met smorrebrod.

8 juli Suzan (4)8 juli Suzan (6)

Het is vanaf hier nog ongeveer 50 kilometer rijden naar Norre Snede. Het landschap veranderd langzaam en wordt hier meer glooiend. Even na 16.00 uur bereiken we de camping. Een vriendelijke Nederlandse boerin heeft ons van harte welkom op hun bedrijf. Het is een melkveehouderij met jersey koeien. In het gezellige boerenwinkeltje schrijven we ons in en daarna geeft ze een rondleiding over de camping. we krijgen een mooi plekje met uitzicht op het bos en zitten vlak bij de toiletgelegenheid. Dat is voor pappa wel fijn. De camper op zijn plek manoeuvreren kost even tijd omdat het terrein niet vlak is en we met de wiggen de camper een beetje recht moeten stellen. Maar ook dat lukt.  Dan genieten we van de avondzon en een boek. Al met al weer heel veel gezien en beleefd vandaag.
Het wordt tegen 18.00 wat killer en ik besluit om te gaan komen. Mooie Deense aardappeltjes met super zoete worteltjes en een mooi stukje zalm vormen het diner vandaag. Ook weer smikkelen en smullen. Als we net klaar zijn krijg ik een appje van een medestudent met de vraag of ik klaar ben. Hieruit maak ik op dat de cijfers bekend zijn. Brrr, als dat maar goed is. Ik moet even met de laptop naar de receptie lopen voor een goede Wifi verbinding om te kunnen inloggen op de HU-site. Als dat gelukt is open ik met angst en beven mijn beoordeling. Een 7.................pfff dat is echt super, vooral omdat de 2e toets van dit vak niet gelukt was. Gelijk maar even met Nanno gebeld, tenslotte heeft hij onwijs geholpen om het goed verwoord te krijgen.

Nu het blog in de camper offline bijwerken en dan straks nog even een loopje naar de receptie om het te uploaden. De fot's houden jullie nog even tegoed.

De eerste week zit er op. Het is genieten met een grote G.

1. Nanno:
    8 juli 2022
    Genieten gaat vast lekker met die 7!