Een dagje bijkomen op de boeren camping

6 juli 2022 - Houstrup, Denemarken

We zijn tot nu toe alle dagen actief geweest, en dat begint zijn tol te eisen. Gisterenavond hadden we al bedacht dat het vandaag maar een rustig dagje moet worden. We worden pas om 9.15 een beetje wakker. Pappa gaat onder de douche, Ada blijft nog lekker even de laatste blz van haar boek liggen lezen en ik zet de spullen voor het ontbijt op tafel. De zon schijnt en het is heerlijk weer om buiten te kunnen eten. Als pappa klaar is met douche heeft Ada net haar boek uit en gaan we ontbijten. Pappa en ik pakken ons boek daarna en Ada gaat op haar gemak douchen. Ondertussen gaat de telefoon van pappa, maar we zijn net te laat met opnemen. gelukkig kunnen we zien dat Geertjan heeft gebeld en bellen we terug. Leuk om hun vakantieverhalen te horen.

IMG-20220706-WA0005

Als Ada onder de douche uit is gaat ze een heerlijk kopje koffie zetten. Zo genieten we van de rust en de zon. tegen 12.30 heb ik mijn boek uit. We moeten boodschappen doen voor het eten, en de dichtsbijzijnde supermarkt is 6 km fietsen. Pappa wil het liefst alles meedoen, maar dan is zijn energie op en gaat de lol er af. Na even puzzelen hoe we het kunnen invullen gaan Ada en ik boodschappen doen en pappa blijft bij de camper en gaat op zijn matje zijn yoga doen.

Als we net op pad zijn komen we langs een weiland waar iemand met zijn hond aan trainen is in schapendrijven. We stappen even af om te kijken. Wat is het een machtige samenwerking tussen hond en herder.

20220706_131321

De route gaat verder langs een rustig pad door de velden. Maar dat betekend ook dat het geen asfalt is. Door haar Maculadegeneratie ziet Ada niet goed meer diepte en dan is het lastig inschatten of het grindpad stevig of rul is. Het is gelukkig goed stevig aangereden, en na even wennen voelt het vertrouwder om te fietsen. Als we in het dorp Norre Nebel zijn gaan we op zoek naar een supermarkt. Met al die vakantiehuizen in de buurt is er genoeg klandizi en we treffen dan ook een ruim gesorteerde COOP aan. We doen de inkopen voor twee dagen zodat we morgen niet voor eten op pad hoeven. En ook nemen we gelijk wat ansichtkaarten en postzegels mee. De terugweg gaan we via een andere route. Het wordt wat meer bewolkt en de wind steekt op, dus het is wat harder werken. Als we terugkomen op de camping zit pappa net aan de telefoon met Benjamin. het is goed om te horen dat de vloerenman

klaar is met leggen en morgen gaat schuren. Vrijdag gaat de vloer in de olie, en dan mogen ze er 2 dagen niet op omdat het moet uitharden. Ze gaan dan het weekend naar Bennekom.

IMG-20220706-WA0013

IMG-20220706-WA0010

Wat een mooie vloer zal dat worden. Ondertussen gaat Ada de vaat doen en maak ik een tosti en zitten we om 15 uur aan de lunch. Ada gaat de inkopen van vandaag gelijk even invoeren in de 'wie betaald wat-app. En dan realiseren we ons dat postzegels we aan de prijs zijn hier 36 kronen is ruim 4 euro per stuk. het worden dan wel gouden kaarten dit keer.

20220706_224701 (2)

We hadden bedacht om vandaag in het Farm Café van de campingeigenaar koffie met Kage te gaan doen. Ze zijn van 14.00-17.00 open. Maar met zo'n late lunch hoeven we niet zo snel al koffie. Daarom ga ik alvast 3 lekker stukken Kage halen zodat we die later bij de koffie kunnen opsmikkelen.

Het is ondertussen echt betrokken en kil buiten geworden dus gaan we naar binnen. Tegen 17.00 komt dan de koffie met taart op tafel. Elk stukje snijden we in 3-en zodat we ze alle drie kunnen proeven. wat een traktatie.

20220706_165056

20220706_165106

We lezen nog wat verder, maar tegen 18.00 krijg ik het koud en schiet mijn joggingbroek en sokken aan. Nu het lezen onderbroken is valt mijn oog op het kratje waar ook spelletjes in zitten. het oude Yatzee uit de boot komt op tafel en na even wennen krijgen we de smaak weer te pakken. De nipte winst is vandaag voor mij met 1 punt verschil met pappa.

IMG-20220706-WA0004

Met een lekker glaasje port en nootjes is het goed toeven terwijl buiten de regen met bakken uit de hemel komt. Nu we toch zo lekker bezig zijn, haal ik regenwormen te voorschijn. Pappa en Ada kennen het niet dus de eerste ronde is vooral uitleg en verkennen. Maar ronde twee gaan we er tegenaan.

IMG-20220706-WA0008

Dit keer is Ada de winnaar met 9 wormen. Ondertussen is het bijna 20.00 uur. Echt warm eten hoeven we niet meer na al dat lekkers, maar een soepje gaat er wel in. Ada gaat even water warmen met de waterkoker in de keuken en ik maak ondertussen een boterhammetje erbij.
Na het eten gaan pappa en Ada afwassen en start ik de laptop op om een aflevering van Repair café te kijken. Pappa komt met een volle waterkoker terug van de dag afwas en zo hebben we gelijk een thermos vol voor de thee. Ada kijkt gezellig mee en pappa leest zijn boek. Het wisselt buiten in hozen en miezeren, maar echt droog wordt het niet. Nu nog even het blog bijwerken en then we call it a day. Morgen lijkt het erop idat het droog zal zijn. Benieuwd wat de dag ons dan weer brengt.

1. Joke:
    7 juli 2022
    Ziet er lekker uit mmmm…
    Ook met regen vermaken jullie je prima lees ik wel 👍 goede reis verder groetjes vanuit Zeist Joke
  2. Liesbeth:
    7 juli 2022
    Dag Suzan, Ada en Arie, leuk om ,s morgens jullie reisverhalen in bed te lezen. Steek er ook nog wat van op. Wat jammer van alle buien, het wordt hier mooi, ws bij jullie dan ook. Ik hoop het voor jullie, vakantie wordt er zo anders van. Geniet nog lekker verder.