veranderende plannen

1 juli 2022 - Cloppenburg, Duitsland

Na een heerlijke maaltijd gaan we weer op pad. De routeplanner geeft aan dat we om 21.30 ongeveer op de ingevoerde lokatie zullen zijn. Dat vinden we eigenlijk wel erg laat. Daarom besluiten we de route te wijzigen en richting Bremen te rijden. Dit is een secundaire weg en we hopen dan ook wel rond een uur of 20.00 een camping tegen te komen. Ada kijkt alvast in het camperboek wat we bij de ANWB hebben meegenomen of er ergens in de buurt iets te vinden is. Daar stuit ze op een camperplaats in Cloppenburg bij het museumdorf. Dat wordt ons nieuwe doel voor vandaag. Als we Cloppenburg inrijden lijkt het alsof de camperplaats een parkeerterrein langs de weg is. Mmmm dat ziet er niet zo tof uit, maar het adres klopt en we rijden er toch maar op. Als we de bocht om komen ziet het er ineens heel landelijk uit. En al meerdere campers hebben er een plekje voor de nacht gevonden. In het laatste avondzonnetje een wandeling gemaakt. Het blijkt een soort openluchtmuseum te zijn. En ook als zijn de gesloten nu, toch is er wel wat te zien. Een megagroote ploeg die in de jaren vijftig daar werd ingezet om het drassige gebied te ontginnen. terug in de camper een lekker kopje thee gezet. En eens even proberen hoe we de CPAP voor pappa aangesloten krijgen. Ineens realiseren we ons dat die alleen werkt als we 220V hebben, en op deze camperplek is geen stroom. Hadden we tocht die aan het stadspark moeten hebben. Dat wordt een nachtje zonder helaas. Ook de telefoons raken leeg en er is geen WIFI dus het blog moet nog even wachten tot de volgende kampeerplek. Eens even op de kaart zitten kijken wat de route voor morgen wordt. Daar waar we eerst HAMBURG wilde vermijden, besluiten we nu toch om maar op tijd te gaan rijden en te hopen dat we de drukte een beetje voorzijn rondom HAMBURG. We zijn allemaal wel een beetje moe en duiken lekker op tijd ons mandje in. de wekker is gezet op 8.00 uur en plan is om 9.00 weer te gaan rijden.

museumdorf CloppenburgEven de benen strekkenOnze eerste overnachtingsplek

1. Joke:
    3 juli 2022
    Echt vakantie
    Lekker laten gebeuren 🤔Super Geniet ervan met elkaar liefs van ons